Monday, November 18, 2013

THE NAME.

Good evening, people!

I try to spend a little time to my blog before I have a sweet sleep. Ada perkara yang merunsingkan saya beberapa hari nie. Since, saya dah tau jantina of my little shooting star nie,  automatically Iwas thinking   about her name. So, as usual guys, I do some exploring to google. But i never found the name that attract me. I need the really simple name but not so common like zara, aish, alisha, marissa.   But the sound of the name is not important. For me, my focus was on the meaning of the name. Bahasa arab yang betul. Saya terjumpa satu article tentang kebanyakkan nama nama bayi dalam google menggunakan bahasa Arab pasar menjadikan sesetengah nama tidak mempunyai maksud yang betul seperti yang dinyatakan. Maaf kalau tersilap. U guys bleh try google about this issue. 

And because of this, menjadikan saya sangat pening untuk pemilihan nama. Saya sangat minat dengan satu nama nie. Tapi belum tahu kesahihan maksud nama tersebut. Wujud ke tak dalam bahasa arab. Tapi baru satu suku kata. Pening ok. Betul pening. I was decide nak letak dua suku kata. Since her father' s name pn dah cukup simple. Any ideas guys? I really have no idea. Sebelum mengandung macam macam nama ada dalam kepala. Sampai masanya langsung tak berguna. Haissshh. Sampai dah muak tengok nama nama nie.

2 comments:

sarahhernyzar said...

Mimie... Cuba search kat FB group Nama-nama Indah Yang Bermakna... Group ni bantu dari segi pemberian nama dalam bahasa Arab.. Harap dpt membantu mimie nanti... All the best mommy.. Hehehe...

Scha mimie said...

Hehe.. Thank you sara! Orang dah jumpa dah nama yang sesuai.